I min sanslösa frustration och rastlöshet igår, ägnade jag mig åt lite viktiga hushållssysslor, tvättade lite kläder som egentligen borde begravas någonstans långt bort från människor och djur.

DSC04523BT-Kemi skandalen i Teckomatorp 1971 hade bleknat i jämförelse, och Kemiske Ali i Sadams koppel hade tjutit av lycka om han kommit över en enda av mina strumpor.

Men en näve salt och diskmedel gjorde susen!

Kolla mina ”Mc Gyver-klädnypor”!

I morse försonades jag med dessa tuppar som envisats med att väcka mig i tid och otid. De ville faktiskt säga mig något! Om det inte varit för dessa gynnare hade jag inte suttit med mitt ”själv” i total tystnad och stillhet, druckit mitt kaffe och fnulat lite på det mesta.

Faktum är att detta var en en stund av stillhet som gjorde fruktansvärt ont också. Jag längtade otroligt mycket efter Jane, och skulle inget hellre än att bara få dela denna morgon med henne, jag skall villigt erkänna att jag lät mina kinder blötas av tårar, tårar av både längtan efter Jane och mina barn, men också tårar av att få uppleva. Men om du läser detta Jane, så var du med mig i mina tankar hela denna morgon. Det är sådana stunder som både kropp och själ faktiskt lirar i samma liga.

(Ända tills dess att morgonäggen och kaffet samarbetar och spelar ut sina kort..)

Efter frukost och och efter jag packat ihop alla prylar, var det så dags att irra iväg och hitta vägen jag skulle ut på. Kom ända upp i Prenzalu, innan jag upptäckte att där jag campat låg precis bredvid. Väl ute på vägen fick jag den resa som jag tror att varenda en som gillar att ”touringcykla” skulle älska! Det var en av mina absolut skönaste etapper av alla som jag gjort med mig och mitt ”själv”.

Jag kunde inte få nog helt enkelt. Hade dock bestämt mig att inte cykla hela vägen in till Berlin, utan stanna någonstans strax innan. Så det fick bli Wandlitz! Snackade med en kvinna på ett ”Youth Hostel”, som inte heller hon kunde ett ljud engelska. (Lustigt att jobba på ett ställe med engelsk namn, men inte kunna ett enda ord!) Fick av henne en vägbeskrivning till en jäääääätte fiiiiin camping. Hennes totala avsaknad av engelskkunskaper, och min något bristfälliga tyska, följde jag hennes anvisningar. (Trodde jag ja!) En nästan två timmars extra runda i skog och elände i ett träningspår, gissa om folk lyfte på ögonbrynen när det kommer en gubbe med full packning på cykel och kärra, med Svenska flaggan på topp, återigen var jag den udda göken! (Zooma upp kartan så får ni se min lilla runda)

Jag ledsnade tillslut och någon jävla camping hittade jag aldrig. Så det var bara att vingla tillbaka till ”Youth Hostel” och checka in. Kvinnan hade bytts ut mot en riktig surgubbe, och plötsligt hade priset gått upp från 30€ till 65€.. Men då sa herr Sand ifrån på sin allra strängaste tyska. Nähä du! Kvinnan här sa… o.s.v. Till och med den griniga förmodligen f.d. Östysk tågkonduktör, gav med sig och accepterade 30€. Dyrt som fasen, men duch, rena lakan och frukost imorgon, det fick jag svälja..

Här har ni dagsetappen:

Jo och förresten!! Veva hälsar att hennes nya bakhjul är underbart och passar henne perfekt.. Veva, Bob och jag är sååååå lyckliga ihop!